Върви ли БДЖ по гръцки релси надолу? След съдебни дела един важен договор е достъпен

bdz

След 2 години и 3 съдебни инстанции договорът на държавата с „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД за осигуряването на превоз на пътници е вече достояние на гражданите, съобщи бюлетинът на ПДИ.
Критият от държавните юристи дълго време договор е основание за изливане на големи бюджетни средства в касата на единствения доставчик на тази услуга, пише юристът от ПДИ Кирил Терзийски.


Първите читатели на документа обаче били смутени от някои свои изводи. Например неадекватният размер на глобите за неизпълнение на задълженията за иновации от страна на БДЖ. Това води до пълна липса на мотивация за БДЖ да въвежда иновации, защото по-лесно е да се плащат смешните глоби.
Още – броят на пътниците по никакъв начин не се отразява на плащанията от държавния бюджет към БДЖ. Пълни или празни влакове, парите текат.
Това поразително напомня практиката в Гърция. Последните разкрития около тяхната криза направо тревожат. Например държавните железници в южната ни съседка до 2010 г. имат разходи 700 млн. евро годишно, в т.ч. 400 млн. евро за заплати. Приходите обаче са само 100 млн. евро. Машинистите там не само получавали 7000 евро месечно, но вземали бонус над 300 евро на месец „за миене на ръце“. Та вървим ли и ние по този път, се пита с основание всеки трезво мислещ човек.
Виж целия материал тук
http://www.aip-bg.org/publications/Бюлетин/Нека_бъде_Светлина/101208/1000098976/

Advertisements

Вашият коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s